Středa 24. 10.

10°C /8°C
Čtvrtek 25. 10.

Oblačno
13°C /6°C

David Deida: Sex jako cesta k Bohu – recenze knihy
Další z řady bestsellerů od Davida Deidy rozhodně nezklame, protože se úžeji zabývá sexualitou. Přesněji řečeno dokonalým prožitím této energie a její kultivování i do jiných oblastí života. A v neposlední řadě se snaží v každém písmenku svého díla dokonale pochopit ženy, ale také dokonale pochopit muže.

„Introspekce nebo meditace zaměřená dovnitř je jedním ze způsobů, jak se ponořit do hlubin toho, kdo vlastně jste. Sex je další způsob, vhodný pro dvě osoby. Pokud se ponoříte do sebe během sexu, můžete to klidně dělat sami; o samotě se vyskytne mnohem míň komplikací. Pokud se rozhodnete pohroužit do hloubky pomocí sexu, vciťujte se do hloubky své partnerky, do hloubky celého vesmíru…

…Ona s láskou přijímá to co vy s láskou dáváte, a ráda dává, co rádi přijímáte. Sex je způsob, jak slavit dávání a přijímání lásky celým tělem, rty, genitáliemi a dechem, a umožnit přitom otevřenosti hloubky, aby prostoupila tělo, myšlenky a emoce….“

Je to snad autorova specialita nebo jsem na ni zrovna jako čtenářka více umanutá, ale jeho neustálé otevírání se lásce, zlosti, vzteku i radosti, opět prostupuje celou touto knihou. Ve všech jeho ostatních titulech, všude! Všude dokola se knihami vleče jako tekutý med neustálé připomínání toho, abychom zůstali otevření, i když jsme zranění, pláčeme, máme vztek, nebo právě prožíváme radost nebo nesmírně slastný orgasmus. Vždy zůstaňte s tím druhým. Jako první vás vždycky napadne, že právě v takové chvíli, zejména v té negativní, by jakékoliv otevření rovnalo se vraždě, ale ono když se nad tím zamyslíte, nebude ono se to rovnat právě tomu uvolnění? Je to bezesporu i z obyčejného psychologického hlediska zajímavý jev. Když pustíme své vlastní ego, uraženost… nebo chtění si něco užít jen sám, najednou je tu prostor ke sdílení a také k lepšímu řešení situací. Že by tomu odpovídalo to staré české – sdílená radost, dvojnásobná radost, sdílená starost, poloviční starost? Zdá se, že ano.

Rozhodně je ale kniha Sex jako cesta k Bohu velmi zajímavým titulem pro „nováčky“ čtoucí Davida Deidu poprvé, i pro ostřílené čtenáře. Ti první v ní najdou duši i oči otevírající informace cenné do partnerského vztahu, ti druzí si jen zopakují to, co už četli v jeho minulých knihách, jen za jiných kulis a sem tam s doplněnými či novými informacemi, které báječně navazují, jsou logické a hlavně – obě skupiny čtenářů se pokochají jedinečným uměním autora popisovat milostné situace. Ty nejvíce intimní. Bez vulgárností, s romantikou a něžností, která si získá především ženy…

Ale i pro muže – a zejména pro ně…

… je potom určena část asi v polovině knihy, kde je celkem rozsáhlá ukázka z knihy Cesta vášně, v níž si tedy s nějakou vulgariou nevulgaritou autor opravdu nebral servítky a naservíroval vám to všechno prostě tak, jak by to řekl kámošovi v baru po pár skleničkách. Citovat z této části knihy (a z částí určených pro muže v každé kapitole) nebudu, protože by se monitor mohl stydět. Drsnější pojednání vás nemusí, milé dámy, vůbec pohoršovat, protože díky těmto částem možná lépe pochopíte mužský mozek a logiku, mužské jednání a chování. A pánové si jistě rádi přečtou části určené ženám, protože to je jedinečný – a velmi logicky – podané čtivo o tom, jak funguje ženský mozek a na co přirozeně „slyšíme“… Není to tak složité, ani pro jednu skupinu. A opět musím konstatovat, že David Deida dodržel to, co v každé jiné své knize – snaží se velmi úspěšně spřátelit muže z Marsu a ženy z Venuše.

David Deida je považován za jednoho z nejpřevratnějších a nejprovokativnějších duchovních učitelů současnosti. Jeho učení a knihy o radikálně praktické spiritualitě hluboce ovlivnily směr našeho duchovního a sexuálního růstu. Jeho knihy byly přeloženy do více než pětadvaceti jazyků a stávají se doporučenou literaturou na univerzitách, workshopech a mužských i ženských skupinách po celém světě. Jako cenný zdroj pro duchovní transformaci a posvátnou sexualitu ho cituje mnoho dalších autorů. Pořádá také své vlastní workshopy zaměřené na probuzení mysli, těl i srdce. www.deida.info

Mezi jeho předchozí úspěšné tituly patří například: Cesta pravého muže, Cesta nespoutané ženy, Kdy jde o muže, Intimní splynutí, Prostá pravda, Cesta vášně.

Vydalo nakladatelství Synergie Publishing SE, 2016, www.synergiepublishing.com

Dnes je Úterý 23.10.2018