Úterý 18. 6.

27°C /14°C
Středa 19. 6.

29°C /15°C

Domov pro tělo i duši - recenze knihy
Dům, domov, místo, na kterém naše duše i tělo spočine po náročném dni. Místo, kde se máme cítit bezpečně. Někdo ho má, někdo ho staví, někdo se ho musí naučit milovat. Není to jen kniha o cestě za domem, ale i za jakýmkoliv životním snem.
Cesta neposázená zlatem a růžovými plátečky, ale naopak se dost často musíte naučit šlápnout gumáky do bahna.

A víte co? Není to žádná sranda. Plné léto, vedro a… srpnové radosti se stavbou:

„Byl úplněk. Mám radost ze sestavené lavičky, jsou zasazená rajčata, koupila jsem barely na dešťovou vodu, dnes dělal fasádník také chodníčky z žulových kostek kolem západní části domu a žulový schod u vstupu do domu. Včera tu byl kominík zkontrolovat a po topné sezoně vyčistit komín. Zjistil, že je špatně vyvložkovaný, šamotové vložky jsou dané opačně a dovnitř je nutné zasadit nerezovou pružnou vložku, jinak proniknou zplodiny do zdi. Jsem otrávená, musí se udělat nová díra v komíně zevnitř pokoje, všude bude prach a binec, nehledě na poměrně vysokou cenu. Oprav po původní stavební firmě už je opravdu moc. A to nejdřív kominík prohlásil, že nejlepší by bylo komín zbourat a postavit znovu. Nedovedu si to představit.“

No, já taky ne. A o tomhle je v podstatě celá kniha. Často celá škála nepředstavitelných patálií se stavbou domu protkaná pocity, zoufalstvím, ale i nadšením, buldokovským zakousnutím se do úkolů a úlevou a štěstím, když je všemu konec. Asi tak nějak to je i v životě. Ono ten stavební deník-pocitovník, je i takovou paralelou ke všemu, co v životě prožíváme, do čeho se zakusujeme. Mnoho práce, slz – a výsledky pak musíme umět ocenit. Právě tím, že víme, jaký kus práce za nimi stál.

Domov pro tělo a duši je o cestě za svým vlastním snem. Jakýmkoliv!

Obdivuju stručnost i city

Čím dál víc jsem autorku obdivovala za stručnost, se kterou dokázala do pár vět ke každému dni shrnout vše důležité včetně vlastních emocí. Neskutečné. Když jsem se potom sama pokusila o pár deníkových zápisů ze svého života, buď jsem měla pocit, že není nic, co by za to stálo, nebo jsem uvázla v bezbřehých úvahách. V tomhle směru – bravurní spisovatelská práce. Krásně spojená fakta, emoce, fotografie, a celkový dojem, který je navždy otisknutelný do paměti.

No ano, už si nepamatuju, o čem přesně kde autorka psala, ale pamatuju si vůni zimy, první krok po podlaze, první Vánoce, letní vedra a možná cítím i ten úvazek, tíhu i radost a naději, se kterou na stavbu v začátcích jezdila. A radost, se kterou jezdí nyní domů. I ty chvíle, kdy si i na to vysněné musela zvyknout.
Budete se divit, a děkuji za upřímnost, ale i na splněné sny si musíte zvyknout!

A to chytré duchovní knihy opomíjejí… a stačí jedna chytrá česká žena a je to! Této knize děkuji za podporu, kterou jsem v dané životní chvíli potřebovala.

O autorce: Renáta Kiara Vargová je malířka, redaktorka, žena, která šla za svým snem a napsala o tom nenápadnou, ale o to důležitější knihu. Kdo ji jednou otevře, tomu se jeho vlastní sny zhmotní před očima a položí tu otázku „Tak co, chceš taky?“. Ráda s ostatními sdílí poznání o seberozvoji, učí se žít svobodně a podle vlastních představ. Mrkněte na její stránky, www.kiara.cz

Knihu vydalo nakladatelství Eminent, 2018, www.eminent.cz

Dnes je Pondělí 17.06.2019
Dnes má svátek: Adolf