Sobota 26. 5.

24°C /11°C

Michael Morris: Co nesmíte vědět? - recenze knihy
„Cesta ke vzniku této knihy, kterou držíte v rukou, nebyla běžná – nikdy jsem totiž neměl v plánu ji napsat. Dá se říci, že mi ji nadiktoval sám život: v průběhu let jsem byl svědkem, jak banky doslova zničily mně blízkých lidí. Viděl jsem, jak můj přítel přišel na burze o celý svůj majetek. Zažil jsem, jak se při zhroucení americké banky Lehman Brothers rozplynuly v nenávratnu skromné úspory jedné starší dámy. Viděl jsem hněv, smutek, slzy a bezmocnost...“

No, penězi to začíná, také končí a ty hýbou celým světem. A jsou v rukou několika mocných rodin, které ač jsou zmíněny na přebalu knihy a je jim tu věnována velká část úvah a historických faktů, celá ta mašinérie ovládnutí světa a jeho řízení, doslova „dojení financí“ a moci,… člověk až napadne proč proboha, vždyť smrtelní jsme všichni stejně… tak se téma rozplývá i do menších částí, počasí, globalizaci, demokracii, zdravotnictví, kvalita potravin a celkové ovlivňování našich životů způsoby, které se někdy podobají celkem zákeřně skrytému laboratornímu pokusu.

Faktem je, že tady víc než kdy jindy poznáte, že peníze nesmrdí a kdo se neštítí rvát se o moc, nebude se štítit i toho, že to dělá i díky degradaci lidského života. Není trest, není důvod to nedělat. Jen se to musí umět.

No, nedoporučovala bych toto čtivo pro slabší povahy. Je to celá spletitá pavučina, ze které pochopíte, že zájmy vyšších míst, i organizace některých národů a zemí, jejich politika tu je především pro zájmy několika vyšších, nikoliv pro zájmy obyvatel. Dozvíte se, jak škodlivý je jód, fluor, jak mnoho zdánlivě civilizačních onemocnění může mít původ v něčem, co je cíleně rozšiřováno kolem nás. I s genetickým manipulacemi rostlin to není takové.

Je to zajímavé čtení, vezmeme-li v potaz, že kniha je na světě už pět let a mnohé z předpovězeného se už vyvinulo svými směry.

Ne, v hrůze nezůstanete celou dobu!

Autor to trochu vylepšil konečnou částí knihy, kde přece jen, ke kýžené úlevě čtenářově, vyjmenoval pár dobrých rad, jak tohle všechno přežít a vyžít ze svého života to nejlepší. Udržovat si zdravou mysl, pečovat o tělo, jíst pokud možno kvalitní potraviny a co já vím – ano, souhlasím s tím, že i přestat sledovat televizi je dobrým řešením, kterak si užít život, ve kterém nebude dominovat, byť podvědomá úzkost z budoucnosti.

Není to lehké čtení, ale… Ale stojí za to. Protože to je jedna z těch knih, nad kterými se zamyslíte a které možná docení až čas. I když já bych si přála, aby to tak nebylo.

Michael Morris se narodil v roce 1966 v Rakousku, pobýval v různých evropských městech a dnes žije převážně v USA. Napsal celou řadu textů a článků v angličtině i němčině, vyučoval a dlouhé roky byl podílníkem v několika firmách. Kniha Co neSmíte vědět (Was sie nicht wissen sollen!) je jeho první knihou s tématem hospodářství a Nový světový řád.

Vydáno v roce 2012, nakladatelství www.Anch-books.eu

Dnes je Čtvrtek 24.05.2018
Dnes má svátek: Jana